Nakrmte své mozkové buňky

brokoliceJezte s rozumem. Od vajec budete bystřejší, banány povzbudí paměť, beraní maso pomáhá při učení. Během polední pauzy se vám velice lehce může stát, že si pokazíte celý den. Například nesprávně složenou stravou. Co sníte, to se odrazí nejen na vaší náladě, ale i na vašem myšlení. Mozek představuje

jen 2 % tělesné hmotnosti, ale „stravuje“ se společně s celým tělem, proto byste měly vědět, které potraviny jsou pro něj vhodné.

Jablka – nedokážete se soustředit? Snězte jedno jablko. Je bohaté na kyselinu askorbovou, která je potřebná pro příjem železa. Jablka upokojí příliš aktivního ducha a pomáhají soustředit se na podstatné věci.

Banány – obsahují hodně vitamínu B6, který zmírňuje deprese a blahodárně působí na nervový systém. Nedostatek vitamínu B6 způsobuje například zhoršení paměti.

Čočka – je bohatým zdrojem vitamínu B1. Podporuje inteligenci a dobré reflexy při sportu.

Makrely – jsou zdrojem aminokyseliny tyrozinové potřené na zvládnutí stresových vlivů.

Mléko – obsahuje látky, které chrání mozek před stárnutím.

Pomeranče – na pomerančích je nejdůležitější jejich obsah vitamínu C. Pokud ho má organismus příliš málo, člověk je slabý, apatický a cítí se duševně vyčerpaný.

Cibule – je bohatá na látky, které snižují hladinu krevního cukru. Vysoká hladina cukru v krvi může vyvolat agresivitu. U dětí i nedostatek pozornosti.

Jahody – jen málokdo ví, že jahody výborně odvodňují organismus. Navíc omezují i chuť do jídla, čímž vlastně zvyšují možnost zbavit se nadváhy.

Mrkev – zpomaluje proces stárnutí. Vitamín A, který mrkev obsahuje, osvěžuje pleť a dodává ji hezkou barvu. Tělo ho však dokáže zužitkovat jenom ve spojitosti s tukem (olejem nebo máslem).

Brokolice – železo, které brokolice obsahuje, umocňuje pocit štěstí a radosti ze života.

Hrozny – jsou bohaté na vitamín B12. Podporuje schopnost soustředit se.

Jogurt – obsahuje více vápníku jako mléko. Vápník podporuje schopnost ovládnout se. Nízké hladiny vápníku vedou k podrážděnosti.

Slunečnicový olej – nejdůležitější z jeho mastných kyselin blahodárně ovlivňuje duševní svěžest. Je vhodný pro lidi, který se musí vědět rychle a správně vyjadřovat.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter

Radíme a vaříme na Facebooku